Când i-am spus, cu vreo două luni în urmă, tânărului profesor Cristian MOŞNIANU că 11 septembrie nu reprezintă doar ziua atacurilor teroriste asupra turnurilor gemene, a zâmbit, lăsându-mă să cred că exagerez. Şi totuşi, pentru istoria mea personală, naşterea unui om pe care îndrăznesc să-l numesc prieten, e mai importantă decât evenimentul nefast din istoria recentă a lumii.

Aşadar, la 11 septembrie 1975, pe meleaguri moldave, venea pe lume actualul administrator-şef al Facultăţii de Istorie şi Ştiinţe Politice din Constanţa. Nu am avut şansa să-l cunosc ca profesor, dar am avut privilegiul, în desele intersectări de pe holurile facultăţii, să-mi dau seama că am în faţă un Om adevărat, pentru care prietenia, eleganţa şi demnitatea sunt valori la care nu se renunţă, indiferent de provocările acestei lumi. Nu sunt unul dintre amicii cotidieni ai domnului Moşnianu, dar îndrăznesc să-l consider unul dintre prietenii mei, un prieten de suflet, de certă valoare, căruia îi port un respect deosebit.

În concluzie, îi doresc profesorului Moşnianu, cu ocazia zilei sale de naştere, cele mai sincere urări de bine, bucurie şi împliniri, alături de familia sa de acasă, dar şi de familia spirituală de la Universitatea „Ovidius” din Constanţa.

             La Mulţi Ani, Cristian MOŞNIANU!            

