14 noiembrie – zi cu profunde semnificaţii istorice, fie şi numai dacă ne gândim că, la 14 noiembrie 1878, armata română intra în Dobrogea, pentru ca, la 23 noiembrie acelaşi an, să asistăm la instaurarea administraţiei româneşti în spaţiul dintre Dunăre şi Marea Neagră, după patru secole de ocupaţie otomană.

E o zi specială pentru mine (ca toată zodia Scorpionului, de altfel! – n.m.), o zi în care venea pe lume unul dintre cei mai speciali oameni pe care îi cunosc: prietenul meu, valorosul avocat BOGDAN TINU.

Pe Bogdan l-am cunoscut în 2007, la Şcoala de Vară a OTRM de la Neptun, unde îl însoţea pe unchiul său Andrei. Bogdan, fără a folosi cuvinte mari, cred că este unul dintre personagiile remarcabile ale generaţiei mele. Are ceva în el, un amestec de cosmic şi teluric, o chimie ce transcede parcă vremurile noastre… Ceva ce te face să rămâi captivat!!!

Bogdan Tinu, fiu al Coteanei Oltului, este un autentic intelectual, căruia îi faci faţă cu greu unei discuţii… E atent la nuanţă,  e extrem de inteligent, dar, mai ales, are o forţă, o capacitate de persuasiune, de convingere aproape supraomenească. Şi spun asta cu toată convingerea  unui om care a depăşit de mult faza vrăjelilor, a cuvintelor spuse pentru a impresiona. Aşa îl văd eu pe Bogdan, aşa îl percep şi am certitudinea că nu sunt singurul.

Astăzi e ziua lui, a prietenului meu Bogdan Tinu… Să îi spun că îl preţuiesc şi că sunt mândru că mă număr printre prietenii lui? Nu, fiindcă o ştie. Să îi urez să ajungă cel mai mare avocat din România? Nu, pentru că sunt sigur că va ajunge.

Îi doresc Sănătate şi, din când în când, câte un strop de Bucurie!

LA MULŢI ANI, BOGDANE!

