Scriam, în iulie, că am fost dintotdeauna atras de femeile cu nume sonore, cu atât mai mult dacă numele sunt dublate de caractere pe măsură. Tot atunci, gândul meu bun se îndrepta către unul dintre modele mele politice, anume doamna Lia Olguţa VASILESCU, o femeie căreia, în orice fel de întrecere (politică, sportivă etc.) , îi fac faţă cu greu mulţi dintre cocoşii politichiei autohtone.

Pe Oana Vasilescu – aşa  îşi semna tânăra jurnalistă din Cetatea Băniei articolele şi aşa îi spun prietenii apropiaţi! – am cunoscut-o personal în 2001, când, proaspăt aleasă deputat de Dolj, devenea liderul Organizaţiei de Tineret România Mare. Nu mă pot lăuda că sunt unul dintre principalii săi colaboratori, dar pot spune, cu mâna pe inimă, că Lia Olguţa Vasilescu (Şefa, cum îi spun eu!) rămâne unul dintre oamenii de înaltă ţinută pe care i-am cunoscut. A început, ca orice tânăr, cu mari emoţii, dar cu un curaj şi mai mare. A urcat, treaptă cu treaptă, în ierarhia politică românească, ajungând acum una dintre vocile pertinente  ale acesteia, senator PSD de Dolj şi preşedinte al Comisiei pentru de Egalitatea de Şanse a Camerei Superioare a Parlamentului.  E doctor în Sociologie, cadru didactic universitar la Timişoara, soţie, dar mai ales mamă!

Dacă ar fi să o caracterizez în două cuvinte pe Şefa, aş spune aşa: curaj şi hărnicie. Curaj, pentru că numai o femeie curajoasă putea rezista în groapa cu lei a politicii… Şi hărnicie, fiindcă îmi stau mărturie toate iniţiativele legislative pe care le-a promovat şi pe care, cu inteligenţă şi forţă de convingere, le-a făcut Legi.

Astăzi, 18 noiembrie, doamna senator Lia Olguţa Vasilescu împlineşte o frumoasă vârstă, prilej de a-i transmite cele mai bune urări de împliniri, atât pe plan politic, cât mai ales personal. Să fie sănătoasă şi fericită, alături de cei dragi, şi să se bucure, peste ani, de realizările pruncului său preaiubit.

La Mulţi Ani, Şefa!!!

