Fiecare întâlnire cu ANDREI TINU, cel dăruit de Dumnezeu, încă de dinainte de începerea veacurilor, să-mi fie FRATE, îmi aduce nu doar acea bucurie de a mă afla lângă el, ci şi o stare de nepătrunsă emoţie, un amestec de trăiri dintre cele mai diverse…

Spuneam că Dumnezeu ne-a hărăzit să avem o relaţie frăţească înainte de venirea noastră pe lume, deşi întâlnirea propriu-zisă avea să se petreacă într-un început de Decembrie a anului 2006 (mai precis, pe 3 decembrie – n.m.), moment la care fiul marelui jurnalist Dumitru Tinu era ales liderul naţional al Mişcării Studenţeşti România Mare. Ne-am împrietenit uşor, iar Divinitatea a făcut ca apropierea noastră să fie din ce în ce mai puternică, sudându-se astfel o colaborare fructuoasă, o prietenie desăvârşită, sub stindardul iubirii de frate. L-am urmat pe Andrei la Arad, în campania electorală din anul 2008, unde Frăţiorul – aşa cum ne spunem unul celuilalt – a candidat pentru un post de deputat din partea Alianţei PSD+PC, i-am fost alături la zilele de naştere şi ne-am pus semnăturile pe câteva materiale comune, dar, mai presus de toate, am ajuns să ne cunoaştem calităţile şi defectele, învăţând să ne acceptăm aşa cum suntem. Ne-am certat deseori, dar mâna invizibilă ce ne guvernează destinul a făcut ca împăcarea să fie, de fiecare dată, mai frumoasă, mai dătătoare de speranţă…

Filosofia chineză ne vorbeşte despre Yin şi Yang ca forţe primordiale care guvernează universul. În ceea ce ne priveşte, nu ştiu care dintre noi este una sau cealaltă dintre forţe, dar ştiu sigur că ne completăm reciproc, ne ajutăm, ne bazăm unul pe celălalt, conştienţi de veridicitatea versurilor „Unde-s doi, puterea creşte/ Şi duşmanul nu sporeşte”.

Fac parte dintre aceia care se exprimă cu uşurinţă, însă, în acest caz, gândurile, deciziile, constatările fac un drum anevoios până la a se cristaliza în cuvinte şi a fi spuse… Ele trebuie cântărite cu grijă şi şlefuite cu măiestrie, căci nimic nu doare mai mult decât un cuvânt care nu e la locul lui şi, tot aşa, nimic nu este mai frumos, pentru un om de talia lui Andrei, ca o frază meşteşugită, ce reuneşte în ea toate sentimentele de bine, de dragoste şi respect.Fratele meu, acum 25 de ani

În primul ceas al zilei de 21 noiembrie 1985, se grăbea să vină pe lume micuţul Andrei, fiul Emiliei Iucinu şi al lui Dumitru Tinu. Andrei este un om de care mă simt legat şi pe care îl voi urma până când Dumnezeu va hotărî să ne despartă. Până atunci, îi doresc fratelui meu să fie sănătos la trup şi la minte, bogat spiritual, împlinit din punct de vedere material şi uman, iar mie îmi doresc să am parte de cât mai multe zile alături de el, pentru a mă bucura de succesele lui, de reuşitele noastre…

SĂ TRĂIEŞTI MULŢI, MULŢI ANI, FRATELE MEU DRAG!

