La sfârşitul anului 2011, mai precis pe 31 decembrie, a apărut volumul 8 al Analelor Universităţii „Ovidius” Constanţa – Seria Istorie, volum în care apare şi semnătura mea, dimpreună cu semnăturile fratelui meu, Andrei Tinu,  şi cea a Violetei Iosefidis-Serghei, colegă şi prietenă. Astfel, avem un studiu comun, intitulat „Reflectarea în presa scrisă constănțeană a relațiilor ruso-române după momentul 1 ianuarie 2007”, o recenzie a cărţii lui Costel Coroban, Mişcarea iacobită din Marea Britanie: 1688 – 1746”,  recenzie semnată de mine şi Andrei, o recenzie a cărţii profesorului Adrian Pop, „Originile şi tipologia revoluţiilor est-europene”, purtând semnătura lui Andrei Tinu, şi o prezentare realizată de mine a cărţii lui Octav Vorobchievici, „Hotare şi măşti, Volumul I: Războiul generalilor”.Volumul nu este interesant fiindcă am apărut noi, ci pentru că se găsesc în el studii extrem de valoroase ale unor personalităţi ale istoriografiei româneşti şi universale.

Mulţumim distinsei doamne conferenţiar universitar doctor Mariana Cojoc, prodecan al Facultăţii de Istorie şi Ştiinţe Politice, la a cărei solicitare de a colabora la realizarea acestui volum am răspuns cu dragoste şi profund respect, şi prietenului meu, tânărul cercetător Costel Coroban, de al cărui ajutor ne-am bucurat.

Cu speranţa că această colaborare va continua şi pe viitor, vă recomandăm să urmăriţi producţiile ştiinţifice ale centrului de cercetare istorică de la Constanţa.

