la-multi-aniNe apropiem cu paşi iuţi de 2015, anul Oii de Lemn/ Caprei de Lemn în horoscopul chinezesc, pe care cu toţii ni-l dorim mai liniştit, mai profitabil, cu mai multe şi mai diverse realizări. În orice caz, ne dorim de la 2015 să fie un an mai bun decât anul care, iată, îşi consumă ultimele ore, minute, clipe… Pentru mine, 2014 n-a fost un an tocmai bun, dar nici rău. Am şovăit între niciunde şi nicăieri, m-am scăldat în iubire şi ură, în păcat şi smerenie, am pendulat între viaţă şi moarte, conştient de scurgerea ireversibilă a timpului.anul_2015_horoscop_36334300

Sfârşitul anului este un bun prilej pentru o analiză temeinică a ceea ce am făcut, bun sau rău, şi a ceea ce vom face, bun de data asta, în anul ce vine. Nu-mi doresc minuni de la 2015, dar fiecare moment, fiecare realizare poate fi, poate deveni o minune în sine… Căci omul, prin construcţie şi menire, este o minune, cea mai mare minune a Divinităţii, capabilă la rândul ei de a fi generatoare, creatoare şi depozitară de minuni. Prin urmare, nu-mi doresc transformări majore, ci sănătate, putere de muncă şi echilibru. Dar sfârşitul de an şi începutul altuia – îngroparea Anului Vechi, aşa după cum numeşte tradiţia trecerea dintr-un an într-altul – este un bun prilej de a ne cere iertare lui Dumnezeu şi semenilor şi  de a ne îndrepta gândurile bune către toţi cei cunoscuţi şi necunoscuţi aflaţi încă în viaţă, de a aprinde o torţă de lumină în sufletele noastre pentru toţi cei dispăruţi.

E un timp aproape liturgic, un moment de a face o horă mare a iubirii dincolo de graniţele de limbă, de religie şi de etnie care ne despart, dincolo de hotarele culturale şi politice care se pun între noi.

LA MULŢI ANI, OAMENI BUNI!

